2009-02-17

Ulrikalund

Jag har länge velat ha en Jennylund från IKEA till lillebrors kommande
sovrum. Så mamma kan ha en egen liten myshörna;) Men
fortfarande har vi inte kommit oss dit så jag fick hitta
på nåt annat alternativ.
Till lillebrors rum har jag tänkt BUDJET!
Har en fin klädskåp i furu som snart ska bli vit. Den fick jag
av min snälla moster i Norge för några år sen... Den är en gammal
Ikea modell (tror jag).
Bilder från lillebrors rum kommer om några veckor.
Nu bilder av min fina Ulrikalund... Den kostade 5€ på Ekocentret.
Vitt tyg och Voilá!!!









23 kommentarer:

Skatan sa...

Hej!

Så fint du har gjort. Bra med budgetalternativt - och mycket roligare. Det är utmaningen som gör det hela lite kul!

Bra jobbat :)

/Anna

Skatan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Weißer Vintagezauber sa...

Hallo,ohhhhhhhhhh very nice pictures.Lovley things.Best wishes,from Elke.☻☺☻☺

Lena sa...

Snyggt!
Här har vi också försökt fixa nytt tyg till en gammal stol till kommande babyrummet, men det blev nog inte lika lyckat som din, definitivt inte!

Tiny sa...

Otroligt fint, göra om gamla saker är superroligt =) Skall själv just börja måla om ett gammalt litet bord. Ha de bra

Grinden på glänt sa...

En helt ny möbel blev det!

Tre rum sa...

Jag är imponerad. Snyggt!

Anonym sa...

Wonderful!!
I have never seen such a changing! Good job!!
Many greetings from Germany,
Sabine

Vit poesi sa...

Supersnyggt och bra ekotänk!!
kramar Malin

StrandviksVillan sa...

Nämen hjälp! Måste visa den bilden åt min mamma och fråga om det var såna stolar och soffor vi hade då jag var liten!! Det känns så bekant...

Jättefint jobb du gjort, fantastiskt!

Hem och Lycka sa...

Oj, vad fin den blev - grymt snyggt!

kram

Lundagård... sa...

Förvandlingsfaktor 10 minsann! •Gillar•

ALEGNI sa...

sjutton, så fin stolen blev! mycket bättre än något du kunde ha hittat i butiken!!

Galleri MochB sa...

Gammal, fast ändå som spillans ny! Jättefin!

Family Living sa...

Hei!
Meillä tapahtuu usein juuri noin,vanhasta sohvasta tulee kuin uusi,kun valkoista pellavaa ommellaan pestäväksi hupuksi. Hienoa!

Maria sa...

Voilá.......snyggt, snyggt OCH billigt....nu har du en egen designad stol och kan strunta i dyra (dyrare iallafall) stolar från Ikea ;O)

Anni sa...

Wau! Du kan ju nog detdär med tuning.. Måste säga att ganska modigt att släpa hem en sån fuling ;) från ekocentret, men du visste ju redan hur snygg den skulle bli! Jag som inte kan sy får nöja mig med att snällt hämta färdiga möbler.. Ha det bra, Hälsn. A

Naija sa...

att klä om en stol gör mkt..duktig du var som klarade av att sy

Myownhome sa...

Ojojoj... :) Vad fin stolen blev! En total förändring verkligen.

Ha en trevlig helg!
Kram //Johanna

Vackrare vardag sa...

Jösses, så fiiiiint! Ser jättesupersnyggt ut! Men var det inte svårt....? Fast å andra sidan, det fanns ju inget du kan, konstaterade jag ju här innan;) Själv tror jag nog jag skulle ha sagt många mindre vackra ord...

Ninna sa...

Oj så underbart! tänk om man kunde sy sådär sjäv..jag är mycket imponerad! underbar blogg för övrigt.. :)

/Ulrika

Ninna sa...

Tack själv!:)

Det är roligt med bloggar man får inspiration av att läsa. Jag blev riktigt sugen på att prova sy lite efter jag såg din stolförändring..och det krävs mycket för att jag ska vilja ta fram symaskinen:)

ha de bra!
kram

Camilla sa...

Du tjejen du e helt suveräään som vaanlit! Allt do rör blir till guld eller vita underverk i detta fall! Nice!!!!!