2009-09-25

Fredagsmys






Älskar att stå i köket och baka = klotta! Det vet alla som känner mej ;)
Vår kök är opraktisk och jag längtar efter en stor och
praktisk kök där familjen kan samlas.
Nu är det bara trångt...


Idag gjorde jag en jättegod paj till kaffet.
Följer aldrig recept utan blandar ihop mina egna versioner, hihi!
Denhär pajen innehöll Ritari ost, rödlök som jag marinerat
i ugnen med sirap och olja, skinka, persika och färsk timjan. Och jo...
blandade även i ost i pajdegen.













Håll i er nu! Här kommer en mindre vacker bild!


En 'fulskojig' tårta som dottern och jag gjorde igår
åt våra vänner. Gissa om vi hade kul när vi gjorde den.
Barn älskar färglatt och givetvis massa godis!!




Trevlig helg!!

.













10 kommentarer:

Gammelgård sa...

Men vilken superhäftig tårta!!! Och pajen låter bara mums!
Härliga inspirationsbilder i inlägget under också! Går ni i husbyggar tankar?
ps. Har tvättmedlet kommit fram?
Ha en skön helg!

HannasVirrVarr sa...

Haha, det är verkligen en härlig tårta. Det är viktigt med humor och att låta barnen vara med ;) En riktigt "glad-skapelse"! Trevlig helg.

StrandviksVillan sa...

Men OJ, hahaha!! Den var verkligen kul! Måste komma ihåg den där varianten.

Jag gjorde idag en paj med kallrökt lax, purjolök, broccoli, paprika och räkor - och ost naturligtvis. Muuumsigt var det :)

Trevlig helg!
A-C

Sonja sa...

oj va hedi pajen diin låått goooo !!!!! O så goo uut :) o ellens paj. Voi jissu så sööt <3 myysian helg tii åt er :D

Bettina sa...

hihi själv brukar jag också blanda mina egna versioner. det är helt omöjligt för mej att ens följa ett recept till punkt och pricka. dessutom är det tråkigt :)
haha ock härlig kaka :D

ElsaMatilda 1910 sa...

Har inte tagit mej tid att kommentera (och ej heller blogga själv.. :/ ), så nu blir det "combo-kommentar"; fräsig godistårta, fina inspirationsbilder - känner igen flera! ;) - och vilken söt liten 1-åring ni har! :)

alegni sa...

den där pajen skulle du gärna få bjuda mig på. ska vi bestämma datum ;)
jag kan förstå att barnen gillade ormtårtan!

Huset på landet sa...

Pajen låter jättegod. Jag brukar också röra ihop utan att följa recept. Ibland lyckas det, ibland inte ;).
Tårtan var jättecharmig, kan tro att ungarna gillade den!

Ulrika sa...

Gammelgård: Tack, tvättmedlet och hinken kom fram :) Ljuuvlig doft...
Jo, vi går i flyttningstankar... men inte bygga ;)

Sabina sa...

Vilken häftig tårta! Man näns väl inte äta upp denna vackra skapelse för den är så härlig att se på!