2009-12-09

p e p p a r k a k s h u s





Vi har bakat pepparkakshus även i år fast jag
lovade dyrt och heligt ifjol att jag aldrig
mera gör det igen. Hihi!
I år blev det enkla
varianter. Ritade mall av ett zinkhus. ENKELT :)










Vill också tipsa om julkonfekt som är
superlätt att laga.

Till vänster: Farmors julgodis

Smält mörk och ljuschoklad. Tillsätt russin och kokosflingor.
Häll smeten på bakplåtspapper och rulla till en stång.
Förvara i kylskåp.


Chokladbollar

Blanda nougat och mandelmassa lika.
Rulla till bollar och doppa i
smält choklad.

Enkelt och gott!!











8 kommentarer:

heini sa...

Kauniit piparkakkutalot! <3 Kiva idea ottaa malli sinkkitalosta. :)

-Heini-

alegni sa...

grymt fina pepparkakshus! vilken tur att du ångrade fjolårsbeslutet :)

Sanna sa...

Vilka fina pepparkakshus!!
Kram Sanna

HannasVirrVarr sa...

Det var fina pepparkakshus, stilrena (om man nu kan säga så om pepparkakshus) :)

Under en vind sa...

Fina peppearkakshus! Såna skulle tom jag kunna tänka mig! har försökt med större, men får inte till det...mindre storlek kanske skulle funka för mig..

Bra godisrecept!

Önskar dig en riktigt skön jul!

Kram!

Mirri sa...

Hejsan jätte fin blogg har du. jag tänkte fråga dig om du kkan hjälpa mig med en sak? såg att du hade snöflingor flygandes på din blogg hur får man sånt på sin blogg? tacksan för svar /MVH Mirjam

StrandviksVillan sa...

Jättefina hus!
Jag har aldrig gjort några, gissar tålamodet inte skulle räcka...
Det var enkla godisrecept, tackar!

Ha en trevlig sista vecka innan jul!

Floras Kulle sa...

Mums, vad det ser smarrigt ut! Kokos och russin ser ju supergott ut, det måste testas!
Pepparkakshuset får en ju att börja GRÅTA av avund, vilken bra idé med zinkhuset!

KRAM:
Annette