2010-01-20

t u l i p





Bloggtorka på hög nivå :)
Väntar på att min gamla gungstol som
jag har målat ska torka! Linoljefärg har en tendens att
torka låångsamt.


Har testat min nya kamera flitigt. Det är ju
så roligt med fotografering... och invecklat
för en nybörjare som jag.
Kan bli en väldigt dyr hobby också med alla
tillbehör som man gärna skulle vilja ha ;)
Här har jag testat min nya Macro objektiv
på tulpaner.










Ha en skön dag alla i det vackra vintervädret!!
Vi styr kosan mot pulkbacken :)




10 kommentarer:

Hwita Villan sa...

Åh vad kul med en ny kamera! Väääldigt vacker bild... tulpaner är ju så härliga eftersom de ändrar karaktär... jag kan nästan tycka att de är som vackrast när de börjar vissna lite.

Ha det bra! Och alla drabbas ng av lite bloggtorka ibland :-).

Kram

Kristiina sa...

Voi että on hyvännäköinen kuva ja tarkka. Itsekin toivon kovasti järjestelmäkameraa...
Kukat tuovat kyllä kivaa kevätfiilistä nopeasti. Harmi kun meillä Nelma myös rakastaa kukkia ja mielellään syö ne...

Sonja sa...

hej ! :) va braa di lyckast !!! :D o mins pååminn at er en close-up. Vi måst spriid the close-up awareness, alltså : marumi dhg achromat macro 200 +5 från www.digitarvike.fi

nu vaal e härlit tå soole buri stsiin o tu kan taa cloussara ååv droppona å vasåhelst :) exciting !

Lilja's Corner sa...

Åh, lyx med makroobjektiv! Jättefina bilder.
Här ska vi förhoppningsvis också ut i pulkbacken i helgen, bara det vackra vädret håller i sig!

Vita ljuva tankar sa...

Roligt med ny kamera men krångligt att lära sig alla inställningar. Men det är ju väldigt kul när bilderna blir som man vill.

Bloggtorka är en åkomma som kommer och går hos de allra flesta tror jag. Även jag drabbas emellanåt :)

Kram Linda

Braheliving sa...

Du har en härlig och inspirerande blogg!

Därför vill jag ge dig en award.

Trevlig helg! T

Braheliving sa...

Hej Mocka!

Jag satt min award som sidoinlägg på min hemsida så om du vill göra det som står för uppmaning för awarden kan du klicka på awarden på min sida så länkar det till casadesabina, så får du instruktioner därifrån.

a´la Linda. sa...

Jag har en liten award till dej jag också i min blogg :)

-Linda

A home far away sa...

Visst är det härligt med systemkamera, tulpanfotot är så fint!

Kram Gunilla i Singapore

från denna dag sa...

Jo visst kan man bli nästan galen över hur länge det tar för linoljefärgen att torka...men nog är den ljuvlig för det!:)

Vackra bilder du har!

//Ulrika