2010-02-26





Det finns en plats på en liten Ö som betyder mycket för mej.
Här har vi våra släktvillor. Underbaraste stället på jorden.

Här spenderade jag hela min barndoms somrar.
Vi var en hel drös med kusiner som lekte tillsammans.
Vi hade inga leksaker utan vi använde det vi hittade i
naturen. Kojor i träd, utflykter till olika holmar, cafeteria
vid strandkanten. Resten av dan låg vi i vattnet
eller så följde vi med morbror som skulle vittja
sina nät. Vi hade somrar som barnen på Saltkråkan :)


Always in my heart...


Igår tog jag, min dotter och en god vän en tur på isen
till vår sommarö. Snömängder i massor och
underbart soligt väder!































6 kommentarer:

alegni sa...

härliga barndomsminnen!

Lilja's Corner sa...

Härliga minnen och härliga bilder!

StrandviksVillan sa...

Låter helt underbart! Kommer själv väl ihåg somrarna på morföräldrarnas sommarstuga :)

Fint fångat snön på sista bilden. Har gjort ett sånt försök själv som syns i min andra fotoblogg.

Ha ett fint sportlov!

Mycket annat & lite betong sa...

Vilken härlig beskrivning, det låter verkligen underbart.

Agneta

nathalie sa...

hello


i just discover your blog and i find it amazing...your pictures are waonderfull... i liiiiikkke
im nathalie from chinerdslefroid.canalblog.com

The Spirit of Abundance sa...

Så otroligt vackert!!!

Vet precis känslan du beskrev om er sommarö och hur speciell den är. Känner likadant för våran sommarstuga på vår sommarö, där jag spenderade månader i rad i åratal då jag var liten .... och lite större :). Underbara minnen!

Soliga vårhälsningar från Holland!

xNona